Συχνές Ερωτήσεις

Είναι πολλά αυτά για τα οποία θέλουμε να σας ενημερώσουμε. Όσες πληροφορίες και να σας δώσουμε πάντα θα υπάρχει και κάτι ακόμη.Είναι σημαντικό να γνωρίζετε, για να μη πιστεύετε τα ψέματα για αλήθειες , που δυστυχώς κυκλοφορούν πολλά στον κλάδο μας. Ελπίζουμε τουλάχιστον να σας απαντάμε σ' αυτά που μας ρωτάτε συχνότερα...

Ε: Γιατί να προτιμήσω ένα Ωδείο , από ιδιαίτερα μαθήματα μουσικής στο σπίτι ?

Α: 1. Γιατί το Ωδείο είναι το ανώτερο μουσικό εκπαιδευτικό ίδρυμα ( σε σύγκριση με τις μουσικές σχολές ή μουσικά φροντιστήρια , που σημαίνει ότι είναι καλό το ΤΕΙ ή το ΙΕΚ αντίστοιχα αλλά δεν είναι ΑΕΙ )
2. Γιατί κάθε χρόνος σπουδών αναγνωρίζεται, κατοχυρώνεται και ισχύει, ακόμη κι αν ο μαθητής σταματήσει τα μαθήματα για κάποιο χρονικό διάστημα. 
3.Ο καθηγητής ελέγχεται για όσα διδάσκει , αν είναι σύμφωνα με την ύλη, τις τάξεις, την νομοθεσία ή ότι άλλο προβλέπεται για τις μουσικές σπουδές.
4.Υπάρχει σαφήνεια και διαφάνεια στις τάξεις των κλασικών σπουδών, χωρίς να επιτρέπονται αυθαιρεσίες.
5. Παράλληλα με το όργανο διδάσκονται τα υποχρεωτικά μαθήματα, όσον αφορά τα κλασικά όργανα, σύμφωνα πάντα με την νομοθεσία από ειδικευμένους στα υποχρεωτικά μαθήματα καθηγητές . πχ καθηγητής πιάνου, ενδεχομένως να μην έχει πτυχίο ανώτερων θεωρητικών για να διδάξει θεωρία και σολφέζ. ( Οπότε είναι σαν να βάζουμε τον καθηγητή φυσικής να διδάξει μαθηματικά. Ξέρει μεν, δεν είναι η ειδικότητα του δε )
6.Σ' ένα πολυλειτουργικό Ωδείο , ο σπουδαστής αποκτά πολλές επιπλέον μουσικές εμπειρίες. Συμμετέχει σε συναυλίες ( γιατί η μουσική δεν είναι για να φυλακίζεται σε ένα σπίτι ) , κοινωνικοποιείται ευκολότερα, αποκτά νέους φίλους με τα ίδια ενδιαφέροντα. Τελικά κερδίζει πολλά περισσότερα σε σύγκριση με τα απλά μαθήματα μουσικής.
7. Τελικά ? εφόσον και στο Ωδείο κάνει το μάθημα του οργάνου μόνος με τον καθηγητή, θα μπορούσαμε να πούμε ότι και στο Ωδείο τα μαθήματα των οργάνων , έχουν την έννοια του "ιδιαίτερου" !
Το Ωδείο Μ. Συκάκη εγγυάται για όλα τα ανωτέρω. Στα 25 χρόνια που συμμετέχει στην μουσική εκπαίδευση της πόλης μας , πέρασαν 2.500 σπουδαστές. Μπορούν και αυτοί να το επαληθεύσουν.

Ε : Έχει πτυχίο και σε πιο όργανο ο καθηγητής που θα διδάξει στο παιδί μου ?

Α: Είναι η πρώτη και σημαντικότερη ερώτηση , που πρέπει να κάνετε στο ωδείο που θα επισκευθείτε. Ο Καθηγητής , αναγνωρίζεται σαν  καθηγητής από το Υπουργείο Πολιτισμού εφόσον έχει πτυχίο ή δίπλωμα και 5ετή προϋπηρεσία , που αποδεικνύεται από τα μαθητολόγια. Αν δεν έχει 5ετή προϋπηρεσία ονομάζεται επιμελητής, και από τον νόμο δεν μπορεί να διδάξει πέραν της κατωτέρας τάξης. Μπορεί ν' ακούγεται αυτονόητο αλλά ΔΕΝ είναι , να ρωτήσετε το όργανο στο οποίο έχει πτυχίο. Αν ζητάτε καθηγητή βιολιού , και ο προτινόμενος από το Ωδείο , έχει πτυχίο βιόλας , δεν είναι το ίδιο ! 

Ε: Γιατί οι πόρτες των αιθουσών ανοίγουν προς τα έξω ? 

Α : Τόσο για τα ωδεία , όσο και για τις μουσικές σχολές για να πάρουν άδεια λειτουργίας , υπάρχουν προδιαγραφές , που εξασφαλίζουν την ασφάλεια των μαθητών. Οι πόρτες ανοίγουν προς τα έξω ( για να μη μπορεί να εγκλωβιστεί ο μαθητής σε περίπτωση κινδύνου, υπάρχουν φωτεινές επιγραφές που δείχνουν την έξοδο κινδύνου ( επιπλέον έξοδος από την κύρια είσοδο ) και ανάβουν σε περίπτωση διακοπής ρεύματος , η σκάλα πρέπει να έχει τουλάχιστιν 1 μέτρο φάρδος , πυράντοχη πόρτα, πυροσβεστήρες, μη εύλεκτα υλικά ( πχ μοκέτες ). 

Ε: Απαιτήται να έχει κάποιος πτυχίο Αρμονίας για να δώσει στις Πανελλήνιες εξετάσεις το ειδικό μάθημα της Αρμονίας ?

Α: ( σας μεταφέρω την απάντηση έτσι όπως μου την έγραψε ο Διευθυντής μας κ. Μπάμπης Κανάς, λάτρης του πολυτονικού συστήματος )

Οἱ γνώσεις ἁρμονίας ποὺ προαπαιτοῦνται γιὰ τὶς «πανελλαδικὲς» εἶναι στὸ ἐπίπεδο τοῦ πτυχίου. Ἐπειδὴ ὅμως σὲ πολλὲς περιπτώσεις, ἡ ὕλη γιὰ τὸ πτυχίο ἁρμονίας ἔχει ἐκπέσει στὸ ἐπίπεδο τοῦ «ὑποχρεωτικοῦ», μπορεῖ κανείς νὰ πεῖ πώς γιὰ νὰ εἶναι κάποιος κατωχυρωμένος χρειάζεται κάτι περισσότερο, ἀλλὰ καὶ τὴν ἐμπειρία ἀπὸ τὴ λύση πολλῶν προχωρημένων θεμάτων. Πάντως δὲν ἀπαιτεῖται (τυπικὰ) νὰ ἔχει κάποιος πτυχίο.

Ε: Από ποιά ηλικία μπορεί να ξεκινήσει όργανο ένα παιδί

Α : Από την ηλικία των 4 ετών , εφόσον έχει εκφράσει επιθυμία για κάποιο συγκεκριμένο όργανο.

Ε: Ποιά όργανα μπορεί να ξεκινήσει σ' αυτή την ηλικία ?

Α: Ενδεικτικά αναφέρουμε κάποια όργανα όπως το βιολί ( γιατί υπάρχουν βιολιά ανάλογα με τις διαστάσεις του παιδιού) , κιθάρα ( γιατι υπάρχει επίσης στις διαστάσεις του παιδιού) , πιάνο , φλογέρα που μπορεί να αποτελέσει την εισαγωγή σε κάποιο άλλο πνευστό όργανο αργότερα ( φλάουτο, σαξόφωνο , κλαρινέτο, τρομπέτα κλπ ) .

Ε: Μπορεί να ξεκινήσει πνευστό όργανο ορχήστρας στην ηλικία των 4 ετών ?

Α: Επειδή τα πνευστά όργανα ορχήστρας απαιτούν έλεγχο αναπνοής και διαφράγματος καλό είναι να ξεκινάει με την φλογέρα , που χωρίς ιδιαίτερη προσπάθεια μπορεί να εξασκηθεί σ' αυτά που θα του ζητηθούν αργότερα από το πνευστό που θα επιλέξει . Έτσι θα είναι ομαλή η μετάβαση στην ηλικία των 8 ή 9 ετών στο πνευστό της επιλογής του.

Ε: Πώς θα μάθει μουσική ή κάποιο όργανο αν δεν έχει πάει ακόμη στο σχολείο ?

Α: Η μέθοδοι διδασκαλίας σε αυτές τις ηλικίες βασίζονται πολύ στο να αναπτύξουν την αίσθηση του ρυθμού και του χρόνου , με βιωματικό τρόπο , μέσα από παιχνίδια που είναι οικεία σε παιδιά αυτής της ηλικίας και δημιουργούν την αίσθηση του παιχνιδιού στο παιδί , ενώ παράλληλα του διδάσκουν.

Ε: Αν δεν εκφράσει επιθυμία για κάποιο όργανο ?

Α: Σ' αυτή την περίπτωση προτείνουμε τα τμήματα της προπαιδείας ή της μουσικοκινητικής αγωγής , όπου αναπτύσσεται πάλι η αίσθηση του ρυθμού και του χρόνου , ( στοιχεία απαραίτητα για την εκμάθηση οποιουδήποτε οργάνου ) γίνεται γνωριμία με όλα τα μουσικά όργανα, γίνονται τεστ για να διερευνηθεί το ενδιαφέρον του παιδιού για κάποιο όργανο και προτείνεται το όργανο , που αρέσει στο παιδί.

Ε:Μπορεί το παιδί να αποφασίσει τι θα ήταν καλύτερο για το ίδιο ? Μήπως ο γονιός είναι ο πιο αρμόδιος να υποδείξει στο παιδί του το όργανο ?

Α: Η 25ετή πείρα , μας έχει δείξει ότι , γονείς που προσπάθησαν να κατευθύνουν τα παιδιά τους σε συγκεκριμένη επιλογή, δεν είχε πάντα τα καλύτερα αποτελέσματα. Μερικές φορές οι γονείς κάνουμε το λάθος να υποδεικνύουμε στα παιδιά μας τα δικά μας όνειρα , που καμιά φορά όμως αποδεικνύεται ότι δεν ταυτίζονται με τα δικά τους. Μπορούμε να συμβουλέψουμε το παιδί μας και να του επισημάνουμε τις προοπτικές της επιλογής του ( πχ αν επιλέξει πιάνο , ότι δεν θα μπορεί να το παίρνει στις εκδρομές του και να παίζει παρέα με τους φίλους του , όπως με μια κιθάρα ) . Αλλά η τελική απόφαση καλό θα είναι να είναι του παιδιού.

Ε:Η θεωρία είναι δύσκολη ?

Α:Είναι αλήθεια ότι η θεωρία της μουσικής διαφέρει από οποιοδήποτε άλλο γνωστικό αντικείμενο. Ακόμη και η ξένη γλώσσα έχει γράμματα. Η μουσική έχει σύμβολα που μπορεί να φανούν στην αρχή δυσνόητα στα μάτια ενός 8χρονου παιδιού , που ήδη ξέρει να γράφει και να διαβάζει. Η θεωρία της μουσικής μοιάζει με την αριθμητική. Έχει τα δικά της νούμερα ( και είναι μόλις 7 ! ) και τα δικά της σύμβολα. Με την επανάληψη και την πρακτική εφαρμογή τους στο όργανο , φτάνει να γίνει τόσο οικεία , που ξαφνιάζει. Για ένα 4χρονο που δεν ξέρει ακόμη τα γράμματα , μπορεί να μάθει , πάντα με βιωματικό τρόπο , με την ίδια ευκολία που θα μάθει και τα γράμματα.

Ε: Είναι απαραίτητη η θεωρία της μουσικής?

Α: Είναι τόσο απαραίτητη όσο η γραμματική, η γραφή και η ορθογραφία στο σχολείο . Μπορεί να μάθουμε να μιλάμε ( να παίξουμε κάποια μουσική ) αλλά για να γράψουμε χρειαζόμαστε γραμματικές γνώσεις. Η μουσική "από μνήμης" θα μας φτάσει με δυσκολία ( που δεν γίνεται εύκολα αντιληπτή ) μέχρι ενός σημείου. Στη συνέχεια το παιδί θα αντιμετωπίσει εκτελεστικές δυσκολίες και το πιο βασικό είναι ότι δεν θα ξέρει τον λόγο, οπότε υπάρχει κίνδυνος να αισθανθεί ότι κάτι δεν καταφέρνει καλά το ίδιο ( ματαίωση ). 

Ε:Αν δεν θέλει να γίνει επαγγελματίας μουσικός , πάλι η θεωρία είναι απαραίτητη ?

Α:Μπορούμε να προβλέψουμε για ένα 6χρονο ή 10χρονο παιδί ή 15χρονο έφηβο με τι θα ασχοληθεί επαγγελματικά ? Μπορεί να μη κάνει ποτέ του επάγγελμα τις μουσικές του γνώσεις. Παρόλο που είναι πιο επίκαιρη από ποτέ η παροιμία " μάθε τέχνη κι αστην ... " θα χρειαστεί ή θα θελήσει ενδεχομένως να παίξει μουσική με άλλους. Για να γίνει αυτό θα πρέπει να ξέρει την γλώσσα που θα τους μιλήσει. Κι αυτή η γλώσσα περνάει μέσα από την θεωρία της μουσικής.

Ε:Για να μάθει κάποιος ηλεκτρική κιθάρα πρέπει πρώτα να μάθει κλασική ?

Α:Η μέθοδος εκμάθησης ηλεκτρικής κιθάρας είναι εντελώς διαφορετική από την μέθοδο της κλασικής κιθάρας. Μπορεί λοιπόν κάποιος να μάθει κατευθείαν να παίζει σε ηλεκτρική κιθάρα χωρίς να χρειάζεται να περάσει πρώτα από την κλασική κιθάρα.

Ε:Είμαι μεγάλος στα 20,30,40,50....να μάθω μουσική ?

Α:Η εκμάθηση της μουσικής απαιτεί ν' αφιερώσουμε λίγο από τον καθημερινό ελεύθερο χρόνο μας, επιμονή και υπομονή. Αν συμπεριλάβουμε σ' αυτά την ωριμότητα της σκέψης που αποκτούμε μεγαλώνοντας και μια ταχύρυθμη μέθοδο διδασκαλίας , τότε τα αποτελέσματα μπορούν να μας εκπλήξουν.

Ε:Μπορώ να πάρω πτυχίο μουσικής από ένα Ωδείο?

Α:Τα Ωδεία λειτουργούν με βάση το ΒΔ 16/16.1.66 (Άδεια ιδρύσεως και λειτουργίας ) και ΒΔ 1.11.57 ( ΦΕΚ 229 : Σχολές και Μαθήματα) . Ο διευθυντής και το προσωπικό του Ωδείου διορίζονται με απόφαση του Υπουργείου πολιτισμού , το οποίο είναι αρμόδιο επίσης , να ελέγχει την πρόοδο των μαθητών , την συμμετοχή τους στις εξετάσεις , την προαγωγή τους σε επόμενη τάξη. Εφόσον ο σπουδαστής φτάσει σε επίπεδο πτυχίου , συστήνεται 5μελής επιτροπή που επίσης παίρνει την έγκριση του Υπουργείου , αποστέλλεται η βαθμολογία του και επικυρώνεται το πτυχίο του. Επομένως οι σπουδαστές των Ωδείων μπορούν να πάρουν πτυχίο μουσικής. Ένα πτυχίο που δεν απαιτεί περεταίρω πιστοποίηση εφόσον ισχύει εφόρου ζωής. 

Ε:Τι πτυχίο μπορεί να πάρει κάποιος από ένα Ωδείο ?

Α: Ένα από τα πρώτα πτυχία συνήθως , είναι εκείνο των θεωρητικών , το πτυχίο Αρμονίας. Επίσης υπάρχουν τα πτυχία ή διπλώματα σε όργανα που αναγνωρίζει το Υπουργείο Πολιτισμού. Είναι τα όργανα ορχήστρας (έγχορδα, πνευστά, κρουστά, ) , πιάνο ,κλασική κιθάρα , σαξόφωνο. Στα ανώτερα θεωρητικά είναι εκτός από το πτυχίο Αρμονίας, εκείνα της Αντίστιξης, Φούγκας και Σύνθεσης.

Ε:Μπορώ να "κερδίσω" χρόνια σπουδών σε κάποιο κλασικό όργανο ?

Α:Στα κλασικά όργανα υπάρχει συγκεκριμένη ύλη που πρέπει να καλύψει ο σπουδαστής. Αν καταφέρει να καλύψει την απαιτούμενη ύλη σε συντομότερο χρονικό διάστημα από το ελάχιστο, που ορίζει ο νόμος , μπορεί να "κερδίσει" έτη σπουδών. Σεβόμενοι τον εαυτό μας και την δουλειά μας , ποτέ δεν θα σκεφτόμασταν να "καθυστερίσουμε" μαθητή στις σπουδές του, γιατί ποτέ στα 30 χρόνια επαγγελματικής μας καριέρας , δεν επιδιώξαμε το "εύκολο" κέρδος.

Ε:Τι επαγγελματική αποκατάσταση μου δίνει ένα πτυχίο μουσικής ?

Α:Με το πτυχίο μουσικής μπορεί κάποιος να εργαστεί καταρχήν σε Ωδείο ( υπάρχουν πάνω από 500 σε όλη την Ελλάδα ) , να γίνει μέλος ορχήστρας , να διοριστεί ή προσμετρήσει στα προσόντα του, ώστε να εργαστεί στο Δημόσιο.

Ε:Χρειάζεται κάποια άλλη διαδικασία για να "κατοχυρώσω" το πτυχίο μουσικής ?

Α: Τα πτυχία μουσικής δεν χρειάζονται καμιά επιπλέον πιστοποίηση ή επανεξέταση μετά από κάποιο χρονικό διάστημα , όπως τα πτυχία ξένων γλωσσών .

Ε: Μπορώ να πάρω πτυχίο στο αρμόνιο ?

Α:Στα μοντέρνα όργανα ( αρμόνιο, ηλεκτρική κιθάρα, ντραμς κλπ ),  δίνεται βεβαίωση ολοκλήρωσης σπουδών . Οι σπουδές σε μοντέρνα όργανα δεν αναγνωρίζονται από το Υπουργείο Πολιτισμού.

Ε: Πόσο γρήγορα μπορώ να μάθω κάποιο όργανο ?

Α:Η εκμάθηση ενός οργάνου μοιάζει με την γυμναστική. Όσο περισσότερο εξασκούμαστε , σε συνδυασμό με την εκπαιδευτική μέθοδο , τόσο πιο γρήγορα μαθαίνουμε.

Ε:Για να μάθει ένα παιδί μουσική πρέπει να έχει ταλέντο ?

Α:Ολα τα παιδιά , με την κατάλληλη μέθοδο μπορούν να μάθουν μουσική , όπως μαθαίνουν ανάγνωση και γραφή. Το "ταλέντο" μπορεί να τα καταφέρει λίγο ευκολότερα στην αρχή , αλλά όπως όλα τα γνωστικά αντικείμενα αν δεν συνδυαστεί με προσπάθεια και επιμονή , από μόνο του δεν είναι ποτέ αρκετό.

Για οποιαδήποτε επιπλέον πληροφορία επισκευθείτε το : http://www.yppo.gr/

 

 

Sky Vegas review bettingy.com/sky-vegas-casino read at bettingy.com

Θα μας βρείτε: